Martinů - bibliografie / Akademické práce
ANTOŠOVÁ, Lucie-Elisabeth. Bohuslav Martinů: Operní dílo se zaměřením na Hry o Marii a roli Paskaliny. Diplomová práce. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2013, 95 s., příl. Sign.: MAR 297
BÁRTOVÁ, Jindřiška. Pařížské začátky Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 1968.
BAŘÍNKOVÁ, Zuzana. Viola v tvorbě Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 43 s. Sign.: MAR 288
BAZALA, Alison Eleanor. Bohuslav Martinů‘s Chamber Music for Violoncello and Piano. Akademická práce. University of Maryland, 2005. Sign.: MAR 248
BECKER, Claudia. Magda Spiegel (1887–1944): Biographie einer Frankfurter Opernsängerin. Frankfurt am Main: Johan Wolfgang Goethe-Universität, 1997, 114 s. Sign.: SPIE 501
BERGMANNOVÁ, Sandra. Míjející půlnoc (1922): Příspěvek k rané symfonické tvorbě Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1999, 97 s. Sign.: MAR 214
BERGMANNOVÁ, Sandra. Raná symfonická tvorba Bohuslava Martinů a problematika její kritické edice. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2010, 97 s. Sign.: MAR 273
BERNÁ, Lucie. "Jazzové" období Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Olomouc: Uverzita Palackého v Olomouci, 2001, 115 s. Sign.: MAR 222
BISHOP, Gerald. A Study of ‚Comparative Performance Times‘ for The Piano Concertos of Bohuslav Martinů. Cambridge: 2010, nestr. Sign.: MAR 281
BOEYAERT, Dieter. Bohuslav Martinů: Kolombína tančí. [s. l.: s. n.], 2008. Sign.: MAR 255
BOUČKOVÁ, Barbora. Poetika snu a fantastičnost v operním díle Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 41 s. Sign.: MAR 291
BRÁDKOVÁ, Kateřina. Korespondence Bohuslava Martinů Karlu Šebánkovi. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 187 s. Sign.: MAR 270
BŘEZINA, Aleš. Rané kvartety Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1989, 117 s. Sign.: MAR 203
CABLE, Susan Lee. The Piano Trios of Bohuslav Martinů (1890–1959). Disertační práce. Greeley: University of Northern Colorado, 1984, 191 s. Sign.: MAR 249
CECHOVÁ, Martina. Hudba v reklamě zlínských ateliérů v letech 1930-1940: Střevíček Bohuslava Martinů a jeho dobový kontext. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011, 93 s. Sign.: MAR 284
CRUMP, Michael David. The Symphonies of Bohuslav Martinu: An analytical study. Birmingham: University of Birmingham, 1986, 394 s. Sign.: MAR 218
CUNEO-LAURENT, Linda. The performer as catalyst: The role of the singer Jane Barhori (1877–1970) in the careers of Debussy, Ravel, Les Six, and thier contemporaries in Paris 1904–1926. New York: New York University, 1982, 1994, 249 s. Sign.: D 061
DERBY McDERMOTT, Dennette. Jindřich Feld's Introduzione, Toccata e Fuga per Flauto Solo with three recitals of selected works of J. S. Bach, Mozart, Messiaen, Berio, Martinů, Persichetti, and others. Diplomová práce. Denton: University of North Texas, 1992, 105 s. Sign.: MAR 258
DLOUHÁ, Michaela. Nikos Kazantzakis, vybrané tragédie s historickým námětem. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 57 s. Sign.: MAR 251
DOMBAIOVÁ, Lenka. Ohlédnutí za Bohuslavem Martinů s těžištěm v klavírní tvorbě. Absolventská práce. Praha: Pražská konzervatoř, 2011, 19 s. Sign.: MAR 280
EDDINS, John M. The symphonic music of Albert Roussel. Disertační práce. Florida: Florida State University, 1966, 222 s. Sign.: MAR 243
EGGER, Michael Robert. Martinů’s harmonic idiom in Symphony No. 4. Diplomová práce. Rochester: University of Rochester, 1979, 270 s. Sign.: MAR 242
ENTWISTLE, Erik. Martinů in Paris: A synthesis of musical styles and symbols. Santa Barbara: University of California, 2002, 160 s. Sign.: MAR 229
GRAITL, Rebecca. Bohuslav Martinů Oper Juliette: Die surrealistische Dramaturgie des Traums und ihre Umsetzung auf der Opernbühne am Beispiel einer Inszenierung von Richard Jones. Diplomová práce. München: Ludwig-Maximilians-Universität, 2010, 101 s. Sign.: MAR 278
GUDIN du PAVILLON, Christine. Black Montmartre during the 1920’s. Akademická práce. Paris: Université Paris IV – Sorbonne, 2004, 65 s. Sign.: MAR 241
GUENTHER, Lillian M. Bohuslav Martinů and the Boston Symphony Orchestra: A Musical Collaboration 1925–1959. Seminární práce. [s. l.: s. n.], 2005, 37 s. Sign.: MAR 240
HOLÍKOVÁ, Jana. Miera symfonizmu v symfonických fantáziach Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 1998, nestr. Sign.: MAR 219
HOLÍKOVÁ, Jana. Postavenie a význam osobnosti a diela Bohuslava Martinů v českej kultúre v rokoch 1948 až 1959: Recepcia diela Bohuslava Martinů v rokoch 1948 až 1959 v českej kultúre. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2008, 174 s. Sign.: MAR 275
HONZÍKOVÁ, Jana. Bohuslav Martinů: Polky 1916. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2000, 126 s. Sign.: MAR 216
HORAN, Philip. Bohuslav Martinů: A discusion of his flute works in relation to his life and compositional Style Maynooth. Bakalářská práce. Maynooth: National University of Ireland, 1994, 56 s. Sign.: MAR 207
HOŠKOVÁ, Ludmila. Postavení a význam díla Rhapsody – Concerto Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2003. 38 s. Sign.: MAR 228
HŘEBÍKOVÁ, Jana. Bohuslav Martinů: Klavírní koncert č. 4 Inkantace: Pramenná problematika a recepce. Akademická práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2009, 67 s. Sign.: MAR 263
HŘEBÍKOVÁ, Jana. Bohuslav Martinůs Konzert für Klavier und Orchester Nr. 4, Inkantation. Diplomová práce. Chemnitz: Technischen Universität Chemnitz, 86 s. Sign.: MAR 232
HSIEH, Shih-Yun. Neoclassic Violin Sonatas, 1922–1977. Akademická práce. University of Maryland, 2005. Sign.: MAR 254
HŮLOVÁ, Lucie. Houslová tvorba Bohuslava Martinů. Absolventská práce. Praha: Státní konzervatoř, 1997. 17 s. Sign.: MAR 212
JANOŠÍKOVÁ, Petra. Hlas lesa a rozhlasové hry Vítězslava Nezvala. Seminární práce. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 17 s. Sign.: MAR 271
JEŽEK, Mikuláš. Bohuslav Martinů – Rhapsody concerto. Absolventská práce. Praha: Pražská konzervatoř, 2007, 15 s. Sign.: MAR 244
JIRGLOVÁ, Lucie. Recepce díla Bohuslava Martinů v Poličce v letech 1890–1959. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 175 s. Sign.: MAR 289
JONTÉ, Gabriele. Albert Roussel und Bohuslav Martinů: Mit einleitenden Gedanken über die Gattung "Wissenschaftliche Hausarbeit". Seminární práce. Hamburg: Universität Hamburg, 11 s. Sign .: MAR 227
JONTÉ, Gabriele. Ästhetische Konstanten im Werk Bohuslav Martinůs. Diplomová práce. Hamburg: Universität Hamburg, 2005, 100 s. Sign.: MAR 239
KAFKOVÁ, Vendulka. Jazzové stylizace v klavírních cyklech Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2004, 77 s. Sign.: MAR 233
KARLÍČEK, Martin. Bohuslav Martinů and his Fantasy and Toccata (1940). Disertační práce. Montreal: McGill University, 2010, 82 s. Sign.: MAR 282
KESSLOVÁ, Eva. Bohuslav Martinů: Sonatina pro dvoje housle a klavír (1930). Absolventská práce. Praha: Pražská konzervatoř, 1998, 32 s. Sign.: MAR 213
KISTLER, Vera. Martinů's Tower. Disertační práce. South Carolina: University of South Carolina, 1987. Sign.: MAR 525
KLEPETKO, Martin. Charakteristika instrumentačního slohu české symfonické tvorby 1. poloviny 20. století na základě rozboru čtyř reprezentativních děl. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1988, 100 s. Sign.: MAR 202
KÖLBLOVÁ, Markéta. Řecké pašije Bohuslava Martinů ve srovnání s Ecce homo Sándora Szokoláye: Zpracování tématu románu Nikose Kazantzakise. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 33 s. Sign.: MAR 279
KRATOCHVÍL, Jiří. Bohuslav Martinů: Unaccompanied choral music for mixed voices. Disertační práce. Greeley: University of Northern Colorado, 1997, 197 s. Sign.: MAR 220
KUBÍČKOVÁ, Zdenka. Julietta aneb Snář Bohuslava Martinů: Srovnání francouzské a české verze. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 64 s. Sign.: MAR 277
KUČEROVÁ, Marie Jenovéfa. Klavírní sonáta č. 1 Bohuslava Martinů. Seminární práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003, 43 s. Sign.: MAR 230
KUČEROVÁ, Marie Jenovéfa. Sonáty č. I-III pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2006, 70 s. Sign.: MAR 264
LÁPKOVÁ, Marie. Otázky interpretace Fantazie a Tokáty pro klavír Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2011, 52 s. Sign.: MAR 283
LOESER, Elisabeth. Aller guten Dinge sind drei: Bohuslav Martinů und sein Konzert für Cello und Orchester Nr. 1. Diplomová práce. Karlsruhe: Hochschule für Musik Karlsruhe, 2012, 60 s., příl. Sign.: MAR 295
MABARY, Judith Ann. The strangler: A rite of passage: A creative synthesis of modern dance, literature and music: Erick Hawkins, Robert Fitzgerald and Bohuslav Martinů. Saint Louis: Washington University, 1992, 187 s. Sign.: MAR 205
MALACHOVÁ, Petra. Eva Bezděková. Seminární práce. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 14 s. Sign.: MAR 272
MALACHOVÁ, Petra. K problematice uvádění oper v brněnských divadlech na příkladech vybraných inscenací děl Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 103 s. Sign.: MAR 285
MATĚJKA, Miroslav. Jazzové prvky v Sonátě pro housle a klavír č. 1 Bohuslava Martinů a v Hot sonátě pro saxofon a klavír Ervína Schulhoffa. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1996. 48 s. Sign.: MAR 209
MATSCHEWSKI, Ines. Bohuslav Martinů: The Epic of Gilgamesh. Diplomová práce. Berlin: Freie Universität, 1997, 95 s. Sign.: MAR 226
MIKULÁŠKOVÁ, Eva. Charakteristické rysy ženských postav v operách Ariadna a Julietta Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, nestr. Sign.: MAR 292
MORÁVEK, Jan. Operní tvorba Bohuslava Martinů s přihlédnutím k úlohám pro baryton. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění, 2008, 106 s. Sign.: MAR 252
NACHMILNEROVÁ, Eva. Bohuslava Martinů 2. houslový koncert. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2005, 81 s. Sign.: MAR 234
NAVRÁTIL, Radek. Křesťanské prvky v díle Bohuslava Martinů a možnosti jejich uplatnění v liturgii po II. vatikánském koncilu. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 124 s. Sign.: MAR 262
NOVÁK, Pavel. Poličský kapelník František Preisler (1853–1928). Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 132 s., příl. Sign.: MAR 287
PÁVEK, Jan. Taneční prvky v klavírních skladbách Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2010, 70 s., příl. Sign.: MAR 276
PECHAČ, Marek. Možnosti financování Institutu Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 102 s. Sign.: MAR 290
PECHANCOVÁ, Renata. Kontrastní polohy v životě a díle Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 77 s. Sign.: MAR 286
PECHANCOVÁ, Renata. Marketingové využití skladeb Bohuslava Martinů v uměleckém školství. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 110 s. Sign.: MAR 294
PERRY, Richard Kent. The Violin and Piano Sonatas of Bohuslav Martinů. Akademická práce. Urbana: University of Illinois, 1973, 119 s. Sign.: MAR 253
PETTWAY, B. Keith. The Solo and Chamber Compositions for Flute by Bohuslav Martinů. Disertační práce. University of Southern Mississippi, 1980, 150 s. Sign.: MAR 247
POHL, Richard. Rudolf Firkušný – pianista a pedagog. Diplomová práce. Brno: JAMU, 2010, 153 s. Sign.: MAR 269
POKORNÁ, Tereza. Bohuslav Martinů a Otvírání studánek. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 45 s. Sign.: MAR 267
RENTSCH, Ivana. Anklänge an die Avantgarde: Bohuslav Martinů Opern der Zwischenkriegszeit. Disertační práce. Bern: Universität Bern, 2004, 282 s. Sign.: MAR 236/1
RENTSCH, Ivana. ...eine gewisse Illusion der ersten Version...: Die zwei
Fassungen von Bohuslav Martinus Mariken z Nimégue. Akademická práce. Zürich: Universität Zürich, 1999, 150 s. Sign.: MAR 215
ROBERTS, Maynard Wesley. An Introduction to the Literature for Two Pianos and Orchestra, 1915–1950. Disertační práce. Southern Baptist Theological Seminary, 1981, 378 s. Sign.: MAR 251
RONDÉ, Léna. Juliette ou la clé des songes de Bohuslav Martinů: Questions d’interprétation. Diplomová práce. Paris: Université de Paris IV – Sorbonne, 2009, 134 s. Sign.: MAR 265
RUSH, Tobias William. An Original Composition for Piano and Orchestra with an Analysis of Bohuslav Martinů’s Third Concerto for Piano and Orchestra. Greeley: University of Northern Colorado, 2007, 221 s. Sign.: MAR 250
ŘÍHA, Martin. Analýza opery Hlas lesa a její zařazení do souvislostí s operní tvorbou Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Plzeň: Západočeská univerzita, 2004, 111 s. Sign.: MAR 231
SCHOEPFLIN, James. Stylistic, technical, and compositional trends in early twentieth-century music for unaccompanied clarinet, together with three recitals of music by Bartok, Bozza, Brahms, Debussy, Martinů, Mozart, Raphael, Schumann, and Wanhal. Disertační práce. Denton: University of North Texas, 1973, 19 s. Sign.: MAR 257
SIMON, Robert C. The madrigal compositions of Bohuslav Martinů. Diplomová práce. Ohio University, 2008, 90 s. Sign.: MAR 260
SMITH, Barbara Voss. Elements of style in the etudes and polkas of Bohuslav Martinů. Diplomová práce. The University of Alabama, 1994, 69 s. Sign.: MAR 259
SMÝKAL, Martin. Viola v komorní tvorbě Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění, 2005, 45 s. Sign.: MAR 235
SPÖRING, Michael. Versuch einer musikwissenschaftlichen Thematisierung der Klavierwerke Marionetten I – III von Bohuslav Martinů: Schrifliche Hausarbeit zur Prüfung für das Lehramt an Gymnasien. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität, 1995, 137 s. Sign.: MAR 208
SRNKOVÁ BERGMANNOVÁ, Sandra. Raná symfonická tvorba Bohuslava Martinů a problematika její kritické edice. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2010, 97 s., příl. Sign.: MAR 273
STARIKOVOVÁ, N. V.. Nabljudenija nad ritmikoj Boguslava Martinu (na primere skripičnovo koncerta). Diplomnaja rabota. Petrozavodsk: Petrozavodskaja gosudarstvennaja konservatorija, 1995, 70 s. Sign.: MAR 210
STOCKIGT, Janice B. Conversations with Jiri Tancibudek. Melbourne 2002. 68 s., příl., rejstř. Sign.: MAR 225
STOLBENKO, Martin. Bohuslav Martinů: Řecké pašije: Geneze díla: Transformace románové předlohy do operního libreta. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1992, 188 s. Sign.: MAR 206
SVATOS, Thomas D. Martinů on Music and culture: A View from his Parisian Criticism and 1940s Notes. Disertační práce. Santa Barbara: University of California, 2001, 261 s., 2 sv. Sign.: MAR 224
ŠISLEROVÁ-ŠPELINOVÁ, Jana. Klavírní kvarteto Bohuslava Martinů: Monografie komorního souboru. Absolventská práce. Praha: Pražská konzervatoř, 1986, 54 s. Sign.: MAR 223
ŠKODA, Jan. Housle a viola v díle Bohuslava Martinů. Absolventská práce. Praha: Pražská konzervatoř, 2007, 23 s. Sign.: MAR 246
TELLES, Ana. Luis de Freitas Branco (1890–1955): Parcours biographique et esthétique a travers l‘oeuvre pour piano. Disertační práce. Paris: Université de Paris IV – Sorbonne, 2008, 665 s. Sign.: MAR 274 I-III
THIES, Volker. Die neue Bedeutung des Concerto Grosso im Schaffen von Bohuslav Martinů: Zulassungsarbeit zur künstlerischen Fachprüfung für das Lehramt an Gymnasien im Fach Musik im Lande Niedersachsen. Akademická práce. Hannover: 1992, 91 s. Sign.: MAR 204
THWEATT, Tamara L. The Development of Extended Techniques in Twentieth-Centruy Music for Solo Flute. Akademická práce. Florida: Florida State University, 1993, 33 s. Sign.: MAR 245
TRYHUKOVÁ-KŘÍŽÁKOVÁ, Šárka. Jevištní díla Bohuslava Martinů na brněnské scéně v letech 1925–1973. Ročníková práce. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1974, 115 s. Sign.: MAR 200
URBANOVÁ, Jana. Pařížská recepce Bohuslava Martinů v letech 1923–1940. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2005, 143 s. Sign.: MAR 238
VÁCHOVÁ, Veronika. Optimalizace zpracování dokumentů v knihovně Institutu Bohuslava Martinů. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2014, 71 s. Sign.: MAR 298
VEBER, Petr. Špalíček Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1984, 99 s. Sign.: MAR 201
VELICKÁ, Eva. Bohuslav Martinů: Voják a tanečnice. Disertační práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2014, 198 s. Sign.: MAR 293
VIKTOROVÁ, Kateřina. Skladby pro sólový hlas a klavír pařížského období Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 120 s. Sign.: MAR 268
VOJTĚCHOVÁ, Zuzana. Bohuslav Martinů: Kytice: Příspěvek k analýze vztahu hudby a slova. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1997, 136 s. Sign.: MAR 211
VOSTŘELOVÁ, Michaela. Stylový vývoj písní Bohuslava Martinů v prvních dekádách XX. století. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 94 s. Sign.: MAR 296
WACHSMANNOVÁ, Věra. Rapsódie – koncert pro violu a orchestr a Sonáta pro violu a klavír Bohuslava Martinů. Diplomová práce. Praha: Akademie múzických umění, 26 s. Sign.: MAR 221
WALZEL Jr., Robert L. Bohuslav Martinů: An examination of selected chamber music involving the clarinet, with three recitals of selectet works by Rossini, Sutermeister, Castenuovo-Tedesco, Weiner, Bowen, Beethoven, Brahms, and others. Disertační práce. Denton: Uniersity of North Texas, 1997, 73 s. Sign.: MAR 256
WATERBURY, Elizabeth. The four choral cantatas of Bohuslav Martinů. Santa Barbara: University of California, 1998, 144 s. Sign.: MAR 237
ZÁMEČNÍKOVÁ, Eva. Bohuslav Martinů: Klavírní skladby zkomponované do roku 1916. Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2000, 78 s. Sign.: MAR 217