ÚT
Bennewitzovo kvarteto zvítězilo s Martinů na Classic Prague Awards
Bennewitzovo kvarteto proměnilo svou nominaci na Classic Prague Awards 2018 a ovládlo tak svou kategorii Komorní výkon. Ocenění získal soubor za svůj koncert 29. ledna 2018, na kterém ve Dvořákově síni Rudolfina provedl Smyčcový kvartet A dur, op. 41 č. 3 Roberta Schumanna, Smyčcový kvartet d moll "Smrt a dívka" Franze Schuberta a Smyčcový kvartet č. 3, H 183 Bohuslava Martinů.
“Jsem přesvědčen, že letošní výsledky vypovídají o vysoké úrovni současné klasické hudby a její světlé budoucnosti. Ocenili jsme úspěšné soudobé skladatele i hudebníky, ale také hudební tělesa nebo instituce, které dlouhodobě formují dobré jméno české kultury u nás a ve světě,” uvedl ředitel soutěže Jiří Besser.
Bennewitzovo kvarteto hrající v obsazení Jakub Fišer, Štěpán Ježek – housle, Jiří Pinkas - viola a Štěpán Doležal - violoncello je špičkovým komorním souborem i v mezinárodním měřítku. Zvítězilo na dvou prestižních soutěžích - v Ósace v roce 2005 a Prémio Paolo Borciani v Itálii v roce 2008. V současné době kvarteto koncertuje na významných českých i zahraničních podiích (například Wigmore Hall Londýn, Musikverein Vídeň nebo Konzerthaus Berlín) a vystupuje také na domácích i zahraničních festivalech. Členové kvarteta si doposud velmi cení spolupráce s Českou Filharmonií a jejím bývalým šéfdirigentem Jiřím Bělohlávkem při provedení Koncertu pro smyčcové kvarteto a orchestr Bohuslava Martinů v roce 2012.
„Bennewitzovo kvarteto se často prezentuje ojedinělým výběrem repertoáru. Tentokrát byl program koncipován tradičněji, pozornost byla soustředěna především na interpretaci. Jako málo uváděné číslo figuroval především Smyčcový kvartet č. 3 Bohuslava Martinů, dílo z roku 1929. Stojí na pomezí konstruktivistických experimentů a zvukových efektů a krystalizujícího osobitého neoklasicismu, vyznačujícího se čím dál víc značným podílem melodičnosti a lyriky. Martinů nevybočil z celkového jemného nastavení souboru, měl však přesto zřetelně vymezeny všechny potřebné parametry, které k hudbě dvacátých let patří, zazněl s veškerým nasazením. (…) Soubor vzbudil v sále stabilním, nerozkolísaným, a hlavně stylově a zvukově dokonalým projevem komplexní potěšení," napsal Petr Veber / OperaPlus v recenzi na koncert 29. ledna 2018 (Bennewitzovo kvarteto v Rudolfinu).