AKTUALITY

22
ÚT
LEDEN 2019


Bennewitzovo kvarteto zvítězilo s Martinů na Classic Prague Awards

Bennewitzovo kvarteto proměnilo svou nominaci na Classic Prague Awards 2018 a ovládlo tak svou kategorii Komorní výkon. Ocenění získal soubor za svůj koncert 29. ledna 2018, na kterém ve Dvořákově síni Rudolfina provedl Smyčcový kvartet A dur, op. 41 č. 3 Roberta Schumanna, Smyčcový kvartet d moll "Smrt a dívka" Franze Schuberta a Smyčcový kvartet č. 3, H 183 Bohuslava Martinů.

Bennewitzovo kvarteto © Kamil Ghais

“Jsem přesvědčen, že letošní výsledky vypovídají o vysoké úrovni současné klasické hudby a její světlé budoucnosti. Ocenili jsme úspěšné soudobé skladatele i hudebníky, ale také hudební tělesa nebo instituce, které dlouhodobě formují dobré jméno české kultury u nás a ve světě,” uvedl ředitel soutěže Jiří Besser.

Bennewitzovo kvarteto hrající v obsazení Jakub Fišer, Štěpán Ježek – housle, Jiří Pinkas - viola a Štěpán Doležal - violoncello je špičkovým komorním souborem i v mezinárodním měřítku. Zvítězilo na dvou prestižních soutěžích - v Ósace v roce 2005 a Prémio Paolo Borciani v Itálii v roce 2008. V současné době kvarteto koncertuje na významných českých i zahraničních podiích (například Wigmore Hall Londýn, Musikverein Vídeň nebo Konzerthaus Berlín) a vystupuje také na domácích i zahraničních festivalech.  Členové kvarteta si doposud velmi cení spolupráce s Českou Filharmonií a jejím bývalým šéfdirigentem Jiřím Bělohlávkem při provedení Koncertu pro smyčcové kvarteto a orchestr Bohuslava Martinů v roce 2012.

Bennewitzovo kvarteto přebírá ocenění

„Bennewitzovo kvarteto se často prezentuje ojedinělým výběrem repertoáru. Tentokrát byl program koncipován tradičněji, pozornost byla soustředěna především na interpretaci. Jako málo uváděné číslo figuroval především Smyčcový kvartet č. 3 Bohuslava Martinů, dílo z roku 1929. Stojí na pomezí konstruktivistických experimentů a zvukových efektů a krystalizujícího osobitého neoklasicismu, vyznačujícího se čím dál víc značným podílem melodičnosti a lyriky. Martinů nevybočil z celkového jemného nastavení souboru, měl však přesto zřetelně vymezeny všechny potřebné parametry, které k hudbě dvacátých let patří, zazněl s veškerým nasazením. (…) Soubor vzbudil v sále stabilním, nerozkolísaným, a hlavně stylově a zvukově dokonalým projevem komplexní potěšení," napsal Petr Veber / OperaPlus v recenzi na koncert 29. ledna 2018 (Bennewitzovo kvarteto v Rudolfinu).

Bennewitzovo kvarteto 29. ledna 2018 v Rudolfinu © Zdeněk Chrapek